Michiel de Boer, audio post productie, sound design en mixage. Ook geluidsopnames op locatie, ofwel setguid. Daarnaast is hier een variëteit aan vrij werk te zien (de oorsprong van deze website, sinds 2001).
Home > Welkom in Studio Uitzicht!
Mijn beroep is geluid, het leukste van alles wat ik gedaan heb in mijn leven. Na als webdesigner en microstock-fotograaf actief te zijn geweest, ben ik in 2006 voor het beroep 'geluid' (nu Sound Design) naar de Filmacademie gestapt.
Omdat ik na het afstuderen ook succesvol als geluidsman en sound designer aan de slag kon, werd mijn persoonlijke website 'per ongeluk' mijn professionele website. Maar ik koos ervoor om toch vrij werk te blijven tonen, ook al ontstaat hierdoor het risico dat sommige mensen mij als geluidsman en sound designer niet al te serieus nemen... Ik houd nu eenmaal van afwisseling. Ambities voor een grote studio verdwenen ook al snel, omdat ik nou eenmaal geen ondernemer ben maar een 'maker' en mijn dagen niet wilde slijten in een van de buitenwereld afgesloten donkere ruimte.
Sinds april 2022 toen mijn YouTube video Segmented Displays meer dan 2 miljoen keer bekeken werd kennen sommige mensen mij als Posy, wat mijn artiestennaam is. Maar mijn inkomen komt toch voornamelijk van mensen die me kennen als "Michiel de geluidsman". En dat is goed, want ik vind het werk als geluidsman leuk.
Ik heb mijn studio (géén donkere ruimte dus) aan huis, en maak locatie opnames uitsluitend met eigen apparatuur. Af en toe registreer ik ook akoestische muziek voor een project. De website is niet helemaal up to date op het moment.
Geen geluidsstudio zonder muziekinstrumenten natuurlijk... Ook een doodstille airco is een must. (foto 2020)
Om het geluid zo perfect mogelijk af te spelen, gaat de output door een losse computer
Ik heb geen grote mixerunit in de studio, omdat het gevolg daarvan is dat je continu aan de zijkant van daarvan aan het werken bent, en dus steeds niet in het midden zit (ik spreek uit ervaring). Ik werk ook bewust met één centraal scherm omdat twee (grote) schermen teveel geluid gaan tegenhouden.
Opname spulletjes.. (foto 2019)
Ik draag vaak een geluidsrecordertje bij me om onverwachte bijzondere geluiden en atmosferen vast te leggen. Soms ga ik er ook op uit met mijn apparatuur om een geluid optimaal vast te leggen. Daarnaast neem ik op filmlocaties natuurlijk ook vaak losse geluiden op tussen opnames door. Mijn geluidsbieb van eigen opnames bevat inmiddels meer bijna 8.000 unieke opnames, en dan tel ik 'geluiden voor muziek' nog niet eens mee.
Houten diffusers van 30cm diep. Effectief, en het ziet er stiekem ook leuk uit.
Voor audiobewerking en mixage werk ik met Pro Tools met veel plugins waaronder Waves en Izotope. Mijn bieb beheer ik met Soundly. Muziek maak ik in FL studio. Verder heb ik de complete Adobe Suite. Voor video editing en grading gebruik ik echter Davinci Resolve Studio (Véél betere kleuren dan de walgelijke Adobe "Lumetri" en een stuk intuïtiever). Foto's bewerk ik met PhotoLab (véél betere kleuren dan Adobe raw!).
Over fotografie
Fotograferen deed ik al voordat ik met geluid begon. Landschapsfotografie lijkt vandaag de dag vooral te gaan om het zo extreem mogelijk manipuleren van een beeld, in plaats van een mooi moment zo goed mogelijk vast te leggen. Dat laatste is wat ik doe. Er is niets vervangen of toegevoegd aan de foto's en alles wat je ziet is echt gebeurd.
Op de ramen zit ND-filter, zodat het licht van buiten niet te fel is, zonder verlies van het uitzicht.
Home > Welcome to Studio 'View' !
My profession is sound, the most fun thing I've done in my life. After being a webdesigner and a microstock photographer I choose for this profession by going to the Dutch Film School in 2006. After the study was finished, it turned out I could actually make money with it and my personal website 'accidentally' became my professional site. But I choose to keep showing my own projects as well.
Since May 2022 after my YouTube video 'Segmented Displays' got over 2 million views, I'm also known as Posy, which is my artist name. However the majority of my income still comes from people who know me as "Michiel the sound guy". Which is good, as my work as a sound guy gets me out of my cave ;-)
I have the studio at my house, and do location work exclusively with my own equipment. Occasionally I also capture accoustic music for projects.
No sound studio is complete without instruments, of course... Also a dead silent airco is a must. (photo 2020)
I developed my own 'DSP unit' by using a passively cooled micro PC with automatically starting software, that corrects the room characteristics. The result is a near-perfect flat frequency curve over the whole spectrum from all 5.1 speakers, starting at 18Hz (lower than we can hear).
I do not have a large mixing console in the studio. The result of such a unit is that you are constantly editing off-center, away from the hotspot and compromising ergonomics (I speak from experience). Also I work with a single, centered screen because two screens pose accoustic compromises.
Audio things.. (photo 2019)
I often have a portable audio recorder with me to record unexpected and interesting sounds and ambiances. Sometimes I also specifically go somewhere to record sound with my equipment. And of course when shooting on location I also record effects when I get the chance. My personal sound library with my own recordings contains over 8.000 unique recordings, not even including 'sounds for music'.
Wooden diffusers with a depth of 30cm. Effective, and looks nice too...
The windows have ND-filter on them to dim the daylight, while keeping the view.
For audio post production I use Pro Tools with many plugins like Izotope RX and Waves. For music I use FL Studio. My library is searched using Soundly. I also own.. pardon me, rent the full Adobe suite, altough I do editing in Davinci Resolve for it's refreshing GUI and unparalleled grading, superior to the extremely ugly color-shifting lumetri form Adobe. Unfortunately I can not recommend Resolve as long as they don't fix the countless AAF export bugs that makes it virtually impossible to export to audio. For Photography I use DxO Photolab over Adobe, again because Adobe's colors are so horrible.
About Photography
I already photographed before I began with sound. Landscape photography these days seems to be about manipulating an image as much as possible rather than capturing a moment as good as possible. The latter is what I do. In capturing a special, often weather related moment in time I find much more satisfaction than capturing 'that famous place' that has been photographed countless times before. Nothing as been added or replaced in my photos and everything you see really happened.